Copyright © Johan Nelson/Megabite.se 2007-2021
Mr Megabite

Gillhams Fishingresort, Krabi 2008

Återigen en solsemester med ett par dagars exotiskt fiske inplanerat, denna gång i Krabi i södra Thailand. Den grävda sjön innehåller ett 25-tal olika arter och de största fiskarna i sjön är Arapaimor på upp till 180 kilo. Jag fiskade totalt 3 dagar i sjön och jag tyckte det var en mycket "trög" sjö. Fiskarna man får är väldigt fina, men de är inte speciellt stora. Självklart är Arapaiman som finns i sjön det stora målet, men i väntan på att dessa giganter ska nappa vill man ju ha lite action, och det hade definitivt inte jag under mina 3 dagars fiske. Både på Koh Samui och i Bungsam Lan i Bangkok så är det Mekongmal som dominerar, lite för mycket faktiskt, men jag saknade dem här. Första dagen började direkt med en Alligator Gar på ca 8 kg, men den bet sig ur håven innan vi kunde fota den. Jag fick även 2 Siamesekarpar denna första dag. Dag 2 fiskade jag mellan 07.00 till 19.00 på kvällen och dagen gav mig 5 fiskar, 3 Redtailmalar och 2 karpar. Nappen kom mellan 15.30 och 18.00 på eftermiddagen, innan hade det varit helt stendött. Den tredje dagen var vi totalt 5 fiskare runt sjön, även denna dag fiskade jag kl 07.00 till 19.00. Det kom bara upp en fisk på hela dagen i sjön på alla fiskare, det var jag som fick en Siamese karp kl 10.00. Jag missade även en Arapaima denna dag, jag kunde inget göra, den gick minst 100 meter i full press bort ifrån mig innan den lyckades få kroken att lossna. Skit också, där rök min chans för denna gång. Alla kan få en stor Arapaima här, det gäller bara att ha råd att vara vid sjön så länge att nån nappar, sedan får man ju inte tappa den förståss...... Sammanfattningsvis fick jag på 3 dagar 9 fiskar i en fantastiskt vacker miljö, så jag ska väl inte klaga för mycket.....

Fiskeäventyr från när & fjärran!